مدیریت امور پردیس های استان هرمزگان

برگزاری کارگاه آموزشی، تخصصی هدایت تحصیلی وشغلی با عنوان "نظریه هوش چندگانه گاردنر" در دانشگاه فرهنگیان هرمزگان برگزار گردید.

 

 

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان هرمزگان

برگزاری کارگاه آموزشی، تخصصی هدایت تحصیلی وشغلی با عنوان "نظریه هوش چندگانه گاردنر" در دانشگاه فرهنگیان هرمزگان برگزار گردید.

برگزاری کارگاه آموزشی،تخصصی هدایت تحصیلی وشغلی با عنوان "نظریه هوش چندگانه گاردنر" جهت شناسایی توانمندی و استعدادهای ویژه در دانش اموزان با نگاه کاربردی و افزایش توان شناختی دانشجو معلمان در پردیس شهید بهشتی دانشگاه فرهنگیان هرمزگان توسط انجمن علمی مشاوران.

استاد جعفری، رئیس مرکز مشاوره دانشگاه به عنوان مدرس این کارگاه تخصصی بامعرفی "هوش های چندگانه گاردنر" وتاثیر آن در هدایت صحیح تحصیلی  شغلی با توجه به اسناد علمی موجود و پژوهش‌های دانشگاهی صورت گرفته در این زمینه پرداخت و در ادامه  به ریشه و علت رفتارهای متفاوت دانش آموزان با توجه به تفاوت‌های فردی و همچنین گوناگونی نوع و سطح علاقمندی و رغبت و نیز استعداد دانش آموزان در انتخاب رشته تحصیلی و همچنین تاثیرمحیط و  وراثت در این انتخاب  اشاره کرد.

در ادامه جهت آشنایی دانشجو معلمان با انواع هوش و بکارگیری آن در کمک به دانش آموزان از سه منظر "شناخت"  ، "راهکار" و "اقدام موثر مطالب تخصصی و کاربردی" را در این زمینه معرفی گردید.

استاد جعفری  با بیان اینکه برای افزایش میزان انگیزه و سطح رشد علمی در مدارس در بین دانش آموزان باید آشنایی با مهارتهای معلمی و شناختی و روانشناسی به ویژه برای دانشجومعلمان رشته مشاوره در اولویت باشد ، آموزش و یادگیری و بکار بستن این تخصصها باید در اولویت  قرار گیرد افزود:  آشنایی صحیح و علمی دانشجو معلمان با صفات و ویژگی‌ها و توانمندی‌های و رغبت‌های و استعدادهای ذاتی دانش آموزان و نقش آموزشی معلمین و مشاورین در  پرورش این استعدادها  و شناخت راهکارهای موثر و مفید و اقدام به موقع در نظام آموزشی کشور در این زمینه جزو ضروریات  است، ودر ادامه به معرفی هوش‌ها و راهکارهای عملی برای شناخت و بکارگیری و پرورش دانش آموزان  و نیز برنامه ریزی برای آموزش دانشجو معلمان پرداختند،

داشتن توان تغییر مثبت در خود  و دیگران ،از طریق بالا بردن سطح انرژی نیز از دیگر موضوعاتی بود که به آن پرداخته شد،  و در ادامه بیان کردند که در اولویت  خود معلم است که باید خود را قوی  وتوانمند بسازد تا بتواند در سایه علم و عمل به دانسته ها بتواند از راهکارهای   علمی جهت پیشگیری از هدر رفت سرمایه های انسانی جامعه در مدارس و نیز ارتقای سطح مهارتی  استفاده نماید،

در پایان کارگاه به سوالات دانشجویان پاسخ داده شد.