نشست تخصصی دهه سرآمدی آموزش در دانشگاه فرهنگیان هرمزگان
همزمان با دهه سرآمدی آموزش ، نشست تخصصی با موضوع « نگاهی نو به مولفه های شایستگی حرفهای دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان » از سه منظر برنامه درسی ، سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و اخلاق حرفهای برگزار شد.
محمدتقی قهرمانی عضو هیات علمی دانشگاه فرهنگیان هرمزگان با بیان اینکه برای اجرای مطلوب سند تحول بنیادین، بایستی تربیت در اولویت اول کشور قرار گیرد افزود: طراحی نظام تربیتی منبعث از آموزه های دینی ، اخلاقی و ملی و تدوین سند تحول بنیادین شاهکاری در نظام آموزشی کشور است.
وی ادامه داد: چشم انداز سند تحول ، رسیدن به مراتبی از حیات طیبه است که برای تحقق آن نیازمند ابزارها، لوازم تصمیمگیری و تصمیمسازی است.
وی گفت: معلم یکی از مهمترین ابزارهای تحقق سند تحول است که دو عنصر علاقه حرفه ای معلمان و مسئولیت پذیری آنان نسبت به دانش آموزان در ایفای نقش معلم تاثیر گذارند اما بیش از همه باید مسئولیت پذیری را از حاشیه به متن عرصه معلمی انتقال داد و هر چه بهتر بتوان معلمین را در حوزه مسئولیت پذیری تقویت کرد امیدواری به تحول بیشتر خواهد شد.
هادی کریمی عضو هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان هرمزگان نیز با بیان اینکه علاوه بر برنامه درسی رسمی و غنی سازی آن باید به نقش برنامه ریزی پنهان نیز توجه داشت چراکه یکسان بودن توصیه های معلم و عمل او در ساختن شخصیت دانش آموز، نقش مهمی دارد.
علی دهقان زاده عضو هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان هرمزگان نیز شایستگی های معلمی را از منظره اخلاق حرفه ای مورد بحث قرار داد.