گفتاری ازآقای مجید علی زاده ،دانش آموخته ممتاز رشته علوم تربیتی دانشگاه فرهنگیان هرمزگان (ورودی 91) و فعال حوزه فرهنگی،اجتماعی در دوره دانشجویی
اینجانب مجید علی زاده متولد سال ۱۳۷۳ از شهرستان بشاگرد از اولین ورودهای دانشگاه فرهنگیان پردیس شهید بهشتی هرمزگان هستم.
پس از سپری کردن دوران طلایی دانش آموزی بعنوان نخبه دوران دبیرستان و پیش دانشگاهی و فعال دانش آموزی در انجمن های مختلف و از جمله نفرات برتر هر ساله در مسابقات قرآن،عترت و نماز و مسابقات فرهنگی هنری آموزش و پرورش شهرستان بشاگرد با رتبه ای خوب وارد دانشگاه فرهنگیان شهید بهشتی هرمزگان شدم و تمام تلاشم بر این بود که کمافی سابق در تمامی زمینه های علمی،فرهنگی و هنری در دوران دانشگاه سرآمد باشم و این امر با برنامه ریزی و تلاش و کوشش بخوبی محقق شد و فعالیت ها و تلاش های بسیار در زمان دانشجویی( از جمله؛ فعالیت در تشکل های مختلف دانشجویی: مسول بسیج دانشجویی،فعالیت در کانون مذهبی دانشگاه، عضو انجمن علمی مشاوره دانشگاه،رتبه اول علمی در رشته راهنمایی و مشاوره در هشت ترم متوالی،مجری برنامه های مختلف در دانشگاه و... )عاملی شد برای متمایز شدن در زمان اشتغال
پس از ورود به آموزش و پرورش در سال اول بعنوان مشاور مدرسه انجام وظیفه نموده و پس از آن سه سال در حوزه کارشناسی واحد مشاوره و دو سال در حوزه کارشناسی واحد آموزش متوسطه اداره منطقه در حال انجام وظیفه هستم.
خب به هر حال زمان دانشجویی یک سری خوبی ها را برای دانشجویان در پی دارد که اگر از این ایام در جهت ارتقای خودتان در زمینه های مختلف بهره نبرید در آینده موجبات نارضایتی شغلی برایتان فراهم خواهد شد بنابراین نیاز هست با جدیت و هدفمند این ایام را سپری کرد و برای دانشجویانی که جدید وارد این دانشگاه می شوند لازم است که با دانشجویان سابق ارتباط بگیرند و از تجربیات آنها در جهت فعالیت و حرکت هدفمند خود در دانشگاه استفاده کنند که بعد از فارغ التحصیلی با حضور در محیط کار صاحب ایده و نظر باشند.
ارتباط گیری مستمر و مداوم با هم دانشگاهی ها باید در اولویت برنامه شما دانشجویان قرار گیرد همچنین فعالیت در انجمن ها و تشکل های مختلف دانشجویی و تلاش در جهت به نگارش در آوردن مقاله های علمی که باعث ارتقا سطح سواد شما خواهد شد مورد انتظار هست.
توصیه پایانی:
دانشجو معلمان عزیز باید بتوانند تمامی ظرفیت های خود را در جهت ارتقای بُعد علمی،فرهنگی،سیاسی و اجتماعی از طریق فعالیت های گروهی و در قالب تشکل های مختلف در دانشگاه دنبال نمایند تا بعد از فارغ التحصیلی و در زمان حضور سر کلاس درس شاهد معلمانی تمام ساحتی مطابق با سند تحول بنیادین باشیم.