آخرین نشست شورای فرهنگی ،اجتماعی دانشگاه فرهنگیان هرمزگان در سال ٩٩
مدیر امور پردیس های استان : اجرای برنامه همیار تربیتی و اموزشی را فرصتی برای ایفای مسئولیت اجتماعی دانشگاه در مدارس محروم و نقش آفرینی انجمن های علمی دانشجویی و سرپرستان سراهای دانشجویی و مشاوران دانشگاه دانستند
آخرین نشست شورای فرهنگی ،اجتماعی دانشگاه فرهنگیان هرمزگان در سال ٩٩ در روز شنبه ٢٣ اسفند ٩٩با حضور و مشارکت فعال اعضای این شورا برگزار شد.
منوچهر ضیایی مدیر امور پردیس های استان در این نشست با تبریک مناسبت های ماه مبارک شعبان و همچنین مبعث پیامبر اعظم ،محمد مصطفی(ص) با اشاره به انجام ١١٧فعالیت فرهنگی در ایام پاندومی کرونا در پردیس های استان با مشارکت نهادهای دانشجویی اعم از تشکل ها،کانون های فرهنگی و انجمن های علمی افزودند:در ایام پاندومی کرونا علیرغم عدم حضور فیزیکی دانشجویان و دغدغه های آموزشی و تحصیلی آنان توانستیم خط فرهنگی ،اجتماعی دانشگاه را همچنان پررنگ ،نگه داریم تا رسالت اصیل دانشگاه مورد فراموشی قرار نگیرد.
وی در ادامه نقد و آسیب شناسی فعالیت های فرهنگی ،اجتماعی دانشگاه را یک ضرورت اجتناب ناپذیر دانستند و افزودند:اما پیش نیاز هر گونه نقدی ،شناخت جامع و دقیق از نوع برنامه های در حال اجرا و ابعاد فرهنگی دانشگاه و ارائه برنامه های عملیاتی متناسب با نقدها و متناسب با اقتضائات روز و توجه به دغدغه های نسل جوانی است که به عنوان سرمایه های اصلی دانشگاه در اختیار ما قرار دارند.
وی در ادامه نگاه علی السویه و عادلانه به همه تشکل ها را یک استراتژی در حوزه فرهنگی نامیده و ادامه دادند:بدون نگاه پدرانه به همه تشکل ها و بدون مشارکت همه نهادهای دانشجویی ،امور فرهنگی دانشگاه به نتیجه نخواهد رسید و همه مدیران فرهنگی دانشگاه علاوه بر تکمیل یکدیگر و همبستگی مدبرانه می بایست در امور فرهنگی با سعه صدر و خویشتن داری ظاهر شوند و اجازه دهند دانشجویان با آزمون و خطا و اعتماد به مدیران به کسب تجربه پرداخته و در زمینه مسئولیت پذیری و مشارکت ورزی نقش آفرینی نمایند.
وی افزودند:مشارکت و همیاری استادان در حوزه فرهنگی را علاوه بر دلگرمی دانشجویان، فرصت غنی سازی برنامه های آنان را فراهم می سازد و در این صورت ،نقد برنامه ها از پشتوانه علمی تری برخوردار خواهد بود.
وی در ادامه با تاکید بر اینکه راهبردهای کلان برنامه های فرهنگی ،اجتماعی دانشگاه منبعث از سند تحول بنیادین آموزش و پرورش،نقشه جامع علمی کشور،سند دانشگاه اسلامی ،سایر اسناد بالادستی و رهنمودهای امام خمینی و مقام معظم رهبری است افزودند:علاوه بر فعالیت های معمول و ارزشمند حوزه فرهنگی ،هر مهارتی که تکمیل کننده حرفه و اصالت معلمی دانشجویان باشد به برنامه های فرهنگی دانشگاه اضافه می شود و این قبیل مهارت ها را باید از درون ارتباطات دانشگاه و مدرسه و مشورت با معلمان توانمند و کسانی که در خط مقدم تعلیم و تربیت یعنی نهاد مدرسه خدمت می نمایند ،کشف کرده و به صورت برنامه های فرهنگی یا هنری یا مهارتی در دانشگاه اجرا کرد.
مدیر امور پردیس های استان اجرای برنامه همیار تربیتی و اموزشی را فرصتی برای ایفای مسئولیت اجتماعی دانشگاه در مدارس محروم و نقش آفرینی انجمن های علمی دانشجویی و سرپرستان سراهای دانشجویی و مشاوران دانشگاه دانستند و افزودند:طرح جهاد تربیتی بسیج دانشجویی که با مشارکت دانشگاه و آموزش و پرورش در سال ١٤٠٠با برنامه جدید اجرا می شود، نیز حضور دانشجویان را برای اقدامات اموزشی و تربیتی در مدارس افزون خواهد کرد و خروجی چنین طرح هایی علاوه بر مسئولیت پذیری دانشجویان به بهبود کیفیت آموزشی و تربیتی دانش آموزان مناطق محروم نیز کمک خواهد کرد.
اجرایی نمودن طرح جهادتربیتی بسیج دانشجویی و برگزاری پیش کنگره شهدای تربیت معلم در فروردین١٤٠٠ از جمله مصوبات آخرین نشست شورای فرهنگی اجتماعی دانشگاه در سال ٩٩بود.
همچنین در این نشست گزارش کامل طرح همیار آموزشی و تربیتی شهید تنیده ارائه و در ادامه هریک از اعضاء پیرامون دستور کار "آسیب شناسی برنامه های سال٩٩ دانشگاه" به اظهار نظر پرداختند.