مدیریت امور پردیس های استان هرمزگان

رئیس دانشگاه فرهنگیان در دوره آموزشی مسئولان روابط عمومی استانی تاکید کرد:

روابـط عمـومی آیینـه تمـام نمـای یک سازمـان اسـت

  

   

به گـزارش روابـط عمـومی دانشگـاه فرهنگیـان، رئیس دانشگاه فرهنگیان دکتر حسیـن خنیفر در نخستین دوره آمـوزشی مهـارتی مسئولان روابط عمومی مدیریت های استانی دانشگاه فرهنگیان سراسر کشور، خاطر نشان کرد: اگر فعالیت های روابط عمومی دقیق، صحیح و هدفمند باشد خود معرف و روابط عمومی آنها است.

وی با اشاره به پیشینه روابط عمومی ها، اشراف به امور، استفاده از ادبیات مثبت، دقت، حضور موثر، سرعت عمل در آگاهی و اطلاع رسانی و بهره گیری از ادبیات خبریِ شفاف، به روز و رسا، جدا کردن سره از ناسره را از الزامات روابط عمومی دانست.

دکتر خنیفر با تاکید بر نقش توصیه گری و نیز پیش بین روابط عمومی ها، اظهار کرد: غربالگری مداوم، دفاع مشروع از مجموعه، داشتن نقش مدیریت آتش نشانی به جای مدیریت آتش فشانی، و نقش مشاوره از دیگر ضرورت های روابط عمومی است.

وی با تاکید بر اهمیت مستند سازی در روابط عمومی ها، افزود: در برخی مواقع مستند سازی می تواند برای دفاع به حق از سازمان  و تنظیم جوابیه کمک رسان باشد.

رئیس دانشگاه فرهنگیان، با اشاره بر اهمیت وظیفه اطلاع رسانی و تنویر افکار عمومی، گفت: روابط عمومی  می تواند برای اطلاع رسانی از شیوه های سرعت عمل با اشرافیت به امور، در صورت نیاز تکرار و تاکید، استفاده از ادبیات مناسب و قدرت واژه ها، بهره گیری از نخبگان و حضور موثر در صحنه برخوردار شوند.

وی با تاکید بر استفاده از تجارب روابط عمومی های موفق سازمان و نهادها و رسانه های بین المللی، افزود: خلاقیت مداوم، حراست از واقعیت های سازمان، استفاده از تکنولوژی های نوین، حرفه گرایی و آموزش مستمر، فرا گرایشی عمل کردن و ایجاد وحدت و یادداشت برداری از دیگر ویژگی ها است که باید به آن توجه کرد.

دکتر خنیفر همچنین بر پرهیز از درگیر شدن در امور سطحی و روزمرگی، خلاصه گویی بسیار و یا قلم فرسایی بیش از اندازه در متون خبری، پرهیز از آلبوم سازی سازمانی و تقابل با شایعه و خطوط تخریب اشاره کرد.

وی در پایان با اشاره بر جایگاه مهم روابط عمومی ها در سازمان، حضور به موقع خبر به موقع و تحلیل به موقع و همچنین تاثیر اخبار مصور و جملات کوتاه  گزیده و گزنده در جذب و تاثیر سازی بر مخاطب تاکید کرد.

رئیس دانشگاه فرهنگیان، در بخشی از سخنان خود با تاکید بر ضرورت تاسیس دانشگاه جامع تربیت معلم در استان ها، گفت: برای اجرای طرح 10031 در استان ها روابط عمومی ها می توانند نقش موثر و کمک کنده داشته باشند  و بر پنجره روابط عمومی ها برای اجرای این طرح امید باز کرده ایم.

در ابتدای این نشست کامران رحیمی معاون روابط عمومی مدیر کل ریاست، روابط عمومی و هماهنگی امور استان های سازمان مرکزی دانشگاه به بیان فعالیت های صورت گرفته در یکسال اخیر در روابط عمومی پرداخت.

وی تدوین چشم انداز، راهبرد و آئین نامه اجرایی روابط عمومی و ابلاغ آن به استان ها و معاونت های ستادی، تهیه بولتن الکترونیکی روزانه اخبار دانشگاه در خبرگزاری ها و رسانه های مکتوب و مجازی، تجمیع صفحات ادارات کل ستادی ذیل معاونت ها و ادغام در صفحات معاونت ها، ارزیابی پورتال های استانی و ابلاغ آن به استان ها و تشکیل شورای تخصصی روابط عمومی و رسانه  را از جمله اقدامات عنوان کرد.

شایان ذکر است دوره آموزشی مسئولان روابط عمومی های استانی دانشگاه فرهنگیان، سه شنبه و چهارشنبه 17 و 18 دی 98 در پردیس نسیبه تهران برگزار شد.